CHP'li belediyelere öyle, AKP'li belediyeye böyle!

CHP'li belediyelerin elindeki tarihi eserlere 'vakıf malı' olduğu gerekçesiyle el koyan Hazine'nin, Devrek Belediyesinin mülkiyetindeki tarihi kültür merkezini yaklaşık 20 milyon liralık borcu karşılığında satın aldığı ortaya çıktı.

Devrek Belediyesinin bir dönem sinema olarak kullanılan, daha sonra da kültür merkezine çevrilen kendi mülkiyetindeki tarihi Ermeni Kilisesi’ni, Hazine’ye olan yaklaşık 20 milyon liralık borcu karşılığında sattığı öğrenildi. CHP’li İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyelerinin mülkiyetindeki tarihi yapılara “vakıf malı olduğu” gerekçesiyle polis zoruyla el koyan devletin, Devrek’te böyle bir uygulamaya gitmesi “CHP’li belediyelere öyle, AKP’li belediyeye böyle” dedirtti.

VAKIFLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAPININ KENDİNE AİT OLDUĞUNU 100 YIL SONRA HATIRLADI
İzmir Büyükşehir Belediyesinin “Meslek Fabrikası” olarak kullandığı eski un fabrikası, ilk olarak 1926’da Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün imzaladığı kararname ile İzmir Belediyesine verildi. Belediye, tarihi fabrikanın üzerindeki vakıf şerhini, bedelini hukuken ödeyerek kaldırdı. Ancak tam 100 yıl sonra yapının “mazbut bir vakfa ait” olduğunu hatırlayan Vakıflar Genel Müdürlüğü, tapuyu sessiz sedasız kendi üzerine geçirdi.

YEREBATAN SARNICI TAM 40 YILDIR İBB’NİN MÜLKİYETİNDEYDİ
Tarihleri farklı da olsa aynı süreç Yerebatan Sarnıcı’nda da yaşandı. İstanbul'un fethinden sonra su dağıtım merkezi olarak kullanılan sarnıç, uzun yıllar bakımsız kaldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 1985-1987 yılları arasında burada çok kapsamlı bir temizlik ve restorasyon çalışması yaptı. Ünlü Medusa başlarının da bulunduğu çalışma sonrası yapı, 1987’de müzeye dönüştürülerek ziyarete açıldı. Neredeyse 40 yıla yakın zamandır yapıyı unutan Hazine, CHP’li belediyelere yönelik operasyonlar sırasında harekete geçti ve tapuyu iptal ederek sarnıca polis marifetiyle el koydu.

SATIŞ KAMUOYUNA “MÜZEYE ÇEVİRME” ŞEKLİNDE AÇIKLANDI
Devrek Belediye Başkanı Özcan Ulupınar, aynı tarihlerde, Kültür ve Turizm Bakanlığına bir ziyaret yaptı. Buradaki görüşmelerde satış konusunda anlaşmaya varılırken, kamuoyuna, “Belediyeye ait olan ve geçmiş dönemlerde sinema binası olarak kullanılan tarihi yapının, aslına uygun şekilde kilise, müze ve kütüphane olarak yeniden hayat bulması amacıyla hazırlanan restorasyon projesi detaylı şekilde görüşüldü. Yapılan kapsamlı çalışmalar neticesinde tarihi yapı, aslına uygun biçimde Ermeni Kilisesi olarak restore edilerek müzeye dönüştürülecek.” şeklinde açıklama yapıldı.

BİR TAŞLA ÇOK KUŞ MU VURULDU?
Yapılan anlaşmaya göre Devrek Belediyesi tarihi kiliseyi Kültür ve Turizm Bakanlığına devredecek, Hazine ise bunun karşılığında belediyenin yaklaşık 20 milyon liralık borcunu tek kalemde silecek. Üstelik, müzeye çevrilecek binanın 100 milyonları bulacak restorasyon ve tefrişat maliyeti de tamamen Bakanlık tarafından karşılanacak. Bakanlığın, restorasyon bittikten sonra binayı bir protokolle yeniden AKP’li Devrek Belediyesine tahsis etmesi durumunda, AKP’li belediye tek bir hamleyle hem 20 milyonluk borcundan kurtulacak hem de binasını devlete bedavaya restore ettirip kullanımını yeniden sahip olacak. CHP’li belediyelerin tapulu mallarına el koyan siyasi iradenin, kendi belediyesinde sergilediği bu "Bir taşla çok kuş vurma" formülü, AKP’li yıllardaki çifte standartla siyasi kayırmacılığın Zonguldak’taki resmi olarak tarihe geçecek.

CHP’li belediyelere öyle AKP’li belediyeye böyle