Kdz. Ereğli Belediye Limanı Ereğli ticaretine nefes oluyor!
Kdz. Ereğli Belediyesi'nin 250 milyonluk bir yatırımla yenileyerek hizmete açtığı Bozhane Limanı, ithalat ve ihracat firmalarına nefes olmaya devam ediyor. Ocak ayından bu yana rıhtıma yanaşan 72 gemiye yükleme ve boşaltma hizmeti verilen limanda 226 bin ton malzeme elleçlendi. Çift yönlü tam kapasiteyle çalışan Bozhane Limanı'nda vinç sistemi de devreye alındı.
Kdz. Ereğli Belediyesi’nin zorlu koşullara rağmen 250 milyonluk yatırımla yenilediği, fırtına, deprem gibi doğal afetlere dayanıklı, en yeni teknolojiyle yapılan ve bölgenin en sağlam limanı olan Bozhane Limanı, açıldığı Mart 2025 tarihinden itibaren ithalat ve ihracat firmalarına nefes olmayı sürdürüyor.
Belediye Başkan Yardımcısı Çetin Yiğit, Başkan Halil Posbıyık’ın öngörüsüyle limana yapılan yatırımın hem Kdz. Ereğli hem de ithalat ve ihracat firmaları için ne kadar önemli olduğunun bugün daha net görüldüğünü belirterek şunları söyledi:
“Şu an limanımız çift yönlü tam kapasiteyle sektöre hizmet veriyor. Ocak ayından bu yana rıhtıma yanaşan 72 gemiye yükleme ve boşaltma hizmeti verildi, 226 bin ton malzeme elleçlendi. Açıldığı Mart 2025 yılından itibaren bugüne kadar toplamda ise 218 gemiye yükleme-boşaltma hizmeti verdik ve 738 bin ton malzeme elleçlenmesi gerçekleştirildi.
Başkanımız Halil Posbıyık’ın liman için öngörüsünün bugün şehrimiz ve ithalat-ihracat firmaları için ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya çıktı. Kent ekonomisi ve iş dünyası için önemli olan Bozhane Limanımızda yapılan işlemleri Başkanımız Halil Posbıyık yakından takip ediyor ve biz de sürekli brifing veriyoruz. Sektöre en kaliteli, en iyi hizmeti vermek için elimizden geleni yapıyoruz. Ayrıca şu anda limanda vinç hizmetini de devreye almış durumdayız.”