Dönemin Zonguldak Belediye Başkanı CHP'li İsmail Eşref tarafından alınan özelleştirme kararından bugüne kadar 4 farklı işletmecinin hizmet verdiği Zonguldak Belediyesi Özel Halk Otobüsleri her seferinde kâr etmediği gerekçesiyle sekteye uğradı. Zonguldak’ın coğrafi yapısı nedeniyle artan akaryakıt ve amortisman giderleri, işçi maaşları ve sigorta ücretleri nedeniyle kar edemediklerini gerekçe gösteren firma sahiplerinden biri yaşadığı mali sorunlar nedeniyle intihar etmişti.Son olarak pandemiden bugüne kadar ayda yaklaşık 600 bin lira mazot desteği alan ERKAR adlı firma, kâr edemediği gerekçesiyle sözleşme süresi sona ermeden çekilmişti.Türkiye ortalamasına göre nüfusu oranla en çok emeklinin bulunduğu Zonguldak kent merkezinde ücretsiz seyahat eden 65 yaş üstü emekli sayısı firmaların belini büküyor.
Özgür Halkın Sesi öneriyor:Yerel yönetimlerin en önemli sorumlulukları arasında yer alan ulaşım hakkından vatandaş mahrum edilemez. Önceki dönem Zonguldak Belediye Başkanı AKP’li Ömer Selim Alan’ın sesimi kaybetmesinde etkili olan halk otobüsleri yeniden kamu eliyle çalıştırılmalı, Zonguldak Belediyesi bir an evvel kendi otobüslerini satın alarak kar amaçlı değil hizmet odaklı halk otobüslerini faaliyete geçirmelidir. Ulaşımda özelleştirme son bulmalı, halk daha ucuz ve daha güvenli seyahat etmelidir.
Özgür Halkın Sesi öneriyor:Yerel yönetimlerin en önemli sorumlulukları arasında yer alan ulaşım hakkından vatandaş mahrum edilemez. Önceki dönem Zonguldak Belediye Başkanı AKP’li Ömer Selim Alan’ın sesimi kaybetmesinde etkili olan halk otobüsleri yeniden kamu eliyle çalıştırılmalı, Zonguldak Belediyesi bir an evvel kendi otobüslerini satın alarak kar amaçlı değil hizmet odaklı halk otobüslerini faaliyete geçirmelidir. Ulaşımda özelleştirme son bulmalı, halk daha ucuz ve daha güvenli seyahat etmelidir.