Kdz. Ereğli Belediyesi’nin Muharrem ayında geleneksel hale getirdiği aşure dağıtımı bugün İnönü Parkı’nda yapıldı. 3 bin kişiye bolluk ve bereketin ifadesi, paylaşım ve şükrün simgesi aşure dağıtıldı.Aşure dağıtımına, CHP Zonguldak Milletvekili Eylem Ertuğrul, Kdz. Ereğli Belediye Başkanvekili Çetin Yiğit, Belediye Başkanı Halil Posbıyık’ın eşi Kadın Gücü Kooperatifi Başkanı Neriman Posbıyık, CHP İlçe Başkanı Zerrin Yılmaz Erdoğan ve yönetimi, belediye başkan yardımcıları ve daire müdürleri, belediye meclis üyeleri, mahalle muhtarları ve sivil toplum örgütü temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katıldı.“BİRLİK VE BERABERLİK GÜNLERİ..”Belediye Başkanvekili Çetin Yiğit, yaptığı konuşmada şunları söyledi:“Bugün, geleneklerimizin en güzel örneklerinden biri olan Aşure Günü'nde sizlerle buluşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Hepiniz geldiniz.Aşure; paylaşmanın, dayanışmanın ve gönül birliğinin en güzel sembollerinden biridir. Farklı tatların aynı kazanda buluşarak bereketli bir lezzete dönüşmesi gibi, bizler de farklılıklarımızla birlikte aynı şehirde, aynı değerler etrafında kenetleniyoruz.Muharrem ayı aynı zamanda bizlere Kerbela’yı hatırlatır. Hz. Hüseyin’i ve onunla birlikte hak, adalet ve doğruluk uğruna mücadele eden tüm şehitleri rahmet ve saygıyla anıyoruz. Kerbela’dan bugüne uzanan bu hatıra, bizlere kardeşliğin, vicdanın ve insan olmanın değerini hatırlatmaktadır.Bugün burada paylaştığımız her aşure kâsesi; komşuluğun, dostluğun ve paylaşmanın bir ifadesidir. Çünkü bereket, paylaştıkça çoğalır; sevgi ve muhabbet de gönülden gönüle aktıkça güçlenir.Bu duygularla Muharrem ayının ülkemize, milletimize ve tüm insanlığa huzur, sağlık ve bereket getirmesini diliyorum. Muharrem ayımız hayırlı ve uğurlu olsun. Hepinize afiyet olsun.”Yiğit’in konuşmasının ardından din görevlileri Kur’an-ı Kerim okudu, İlçe Müftülü Şube Müdürü Necmettin Taşçıoğlu dua etti. Protokol üyeleri, kazanların başına geçerek katılımcılara aşure ikram etti.


















