Seçim takvimi bugün itibariyle plakayı yazdı ve nihayet 31 Mart belediye seçimlerine 67 gün kaldı.
Her ne kadar birçok parti aday çıkarabilme hakkına sahip olsa da seçimin AKP adayı mevcut belediye başkanı Ömer Selim Alan ve CHP adayı Tahsin Erdem arasında geçeceği aşikâr.
Ömer Bey çıraklık dönemini geride bırakırken son derece sancılı bir adaylık süreci yaşadı. Karşısına rakip olarak parti içinden bir aday çıkmasa da son güne kadar aday olacağı kesin değildi. Parti içindeki muhalefet kanadı Alan’ın yerine Özcan Ulupınar ismi için diretse de son sözü söyleyen Recep Tayyip Erdoğan, Ömer Selim Alan’ın bir dönem için daha adaylığını açıkladı.
Bir önceki yazımda da yazmıştım. Sayın başkan verdiği birçok sözü maalesef tutmadı veya tutamadı. Geride kalan 5 sene içinde Lavuar alanına yapılacak Millet Bahçesi projesi ve Kızlar Plajı’na yapılacak sosyal tesisler ile alakalı çakılan tek bir çivi dahi olmadı. Yapılan Nergis Park projesi ile seçim zamanında bizlere gösterilen proje çizimleri arasında dağlar kadar fark var. Sahil projesinin hali son fırtınadan sonra ortada.
Üstüne üstlük merkez çarşısı yıkıldı yerine ne yapılacak belli değil. O bölge ufacık çarşı merkezinin içinde cenaze gibi yatıyor. Fevkani köprüsü yıkıldı, hurda tutarı ne kadardı ne oldu tam bir muamma.
Açıkçası bu seçimde bizlere neler vaat edecekler merak ediyorum. Ama kafamdaki asıl soru şu; sırf seçimi kazanmak için yıkmayacağız yalanı attıkları Fevkani köprüsünü kimseyi dinlemeden seçimden sonra yıktılar. Peki bu durumda yeni verilecek sözlere biz nasıl inanacağız?
***
Geçelim öbür tarafa….
Diğer tarafta Tahsin Bey var. CHP’nin bir önceki seçime göre daha istekli ve çalışkan olduğu çok açık. Dün başkan adayı ile birlikte şehirde hem milletvekili hem il ve ilçe başkanı hem de çevre ilçe belediye başkanları ile yapılan yürüyüş birlik beraberlik açısından güzel bir örnekti.
Ama iş sahada gezip vatandaşın elini sıkmakla, vaatler vermekle olmuyor. Mesela Tahsin Bey belediyenin şu anki mali durumunu biliyor mu? Vaatlerini projelerini buna göre açıklaması gerekmez mi?
Aslında her seçimden önce bu mali kayıtların başkan adaylarına açıklanması gerekir diye düşünüyorum. Öyle ya başkan seçiliyorsunuz, bir dünya vaadiniz projeniz var ama bir bakıyorsunuz yönetimi aldığınız belediye borç batağında. Hacizler kapıda belki maaşlar bile ödenmiyor. Bu ekonomik durumu bilmeden bol keseden de atmamak gerekir diye düşünüyorum.
Ben bir vatandaş olarak başkan adayının gerçekten şehirdeki sorunları tespit ettiğini ve bunun için çalışmalar yapacağına inanmak istiyorum. Park yapmak, yol yapmak işlerine girmeyelim bunlar zaten belediyenin asli görevleri.
Mesela kazanan belediye başkanı belediye bütçesinden iş yapmayıp yine TOKİ üzerinden mi iş yapacak? Yapılan iş iyi olursa ben yaptım, kötü olursa TOKİ yaptı mı diyecek? (Hoş CHP kazansa TOKİ kılını kıpırdatmaz ya Zonguldak için neyse)
Sahil şehriyiz! Liman dereden gelen pisliklerle öyle doldu ki eskiden balıkçı kayıklarının yaklaştığı alanda şimdi insanlar yürüyebiliyorlar. Var mı mesela dere ıslahı ve limanla ilgili çalışmalar?
Üniversite şehriyiz! Üniversite öğrencileri için var mı mesela çalışmalar? Eğlence mekanları, sosyal tesisler, belediye yurtları, ulaşım sorunu vb. konularda var mı projeler?
Bu şehir kaç ay halk otobüsleri ile ilgili sıkıntı yaşadı? Yine aynı sıkıntıyı çeker miyiz mesela?
Artık işçi, emekçi değil daha ziyade emekli şehriyiz! Hep vaat edilen emekliler için sosyal alanlar, parklar yapılacak mı ya da bizlere ballandıra ballandıra anlatılan millet bahçesi yapılır mı dersiniz? Bizim emeklimiz kek yiyip yuvarlanamayacak mı o bahçelerde!
Ortaokul ve lise öğrencileri için kurs alanları, etüt evleri yapılır mı mesela?
Maden şehriyiz! Yıllar sonra nihayet bir Maden Müzesi yapıldı. Peki kaçak ocaklar ile ilgili bir çalışma olur mu dersiniz?
Konserin tiyatronun pek uğramadığı bir şehir olduk maalesef. Her sene yapılan kültür ve sanat festivalleri bile artık yapılmıyor. En çok da bunu merak ediyorum, sanat ve kültür açısından bir proje ya da düşünce var mıdır mesela?
Batı Karadeniz’e her gün turizm araçları hareket ediyor. Bölgede genel olarak Safranbolu ve Amasra’ya uğruyorlar. Belki bazı turlar Zonguldak’tan geçerek Gökgöl Mağarası’na uğruyor. Başka da yok zaten. Mesela Zonguldak gibi mavisi ve yeşili ayrı ayrı güzel olan bir şehirde turizm ile ilgili bir çalışma yapılır mı acaba?
Kimi belediyeler tarım alanlarını ekip düşük maliyetli ürünleri halka belediye adına satabiliyor. Hiç sanmıyorum ama Zonguldak’ta böyle bir düşünce olur mu dersiniz?
***
Neyse, kaldı şurada 67 gün...
Bekleyip göreceğiz…
Umarım şehrimiz için en hayırlısı neyse o olur!
Ama şunu unutmamak gerek, 5 yıl önceki seçimde yollarımız yok diyorduk bugünse bir fırtınada şehir saatlerce elektriksiz kalabiliyor veya günlerce evler susuz kalabiliyor. Şehir ilerlemek yerine sanki daha da geriye gidiyor!
Sizce koltuğa oturacak başkan bunları da çözer mi?

























