Günlerdir gerek haber kanallarından gerekse sosyal medya üzerinden takip ediyoruz Filistin’de yaşanan insanlık dramını!
Üzülerek, kahrolarak izliyoruz…
Bazen kızıp söverken, bazen de beddualar ederken buluyoruz kendimizi…
İçimiz acıyor, gözlerimizden yaşlar akıyor ancak elimizden de maalesef bir şey gelmiyor!
Belki de yapabileceğimiz tek şey dua etmek bölgedeki inanlar için…
*
Dünyanın hangi coğrafyasında, hangi ülkesinde ve hangi nedenle olursa olsun savaşın her türlüsüne lanet olsun!
Ölen askerlere üzülüyoruz!
Yitip giden savunmasız yavrulara, çocuklara kahroluyoruz!
Savaşanların ne istediğinden bile haberi olmayan ancak savaşın ortasında kalan masum insanlara acıyoruz!
Sosyal medya hesaplarımızdan paylaşımlar yaparak lanetler okuyoruz!
Hoşumuza gitmeyen yorumlara sövüp geçiyoruz!
Ama bunları yaparken de maalesef taraflı bir şekilde yapıyoruz!
*
Eğer vicdan sahibi biri isek bir savaşta veya felakette zarar gören her kim olursa olsun ayrım yapmadan üzülmek gerekmiyor mu?
Ölüp gitmiş veya yaralanmış bebeğe, çocuğa; insana…
Yanmış, yok olmuş ağaca, ormana, dereye, göle; doğaya…
Telef olmuş kediye, köpeğe, kaplumbağaya, tavşana; hayvana…
Yıkılmış binaya, köprüye, hastaneye, yola; tarihe…
Bunu yaparken de din, dil, ırk ayrımı yapmamak değil midir doğru olan?
Zarar gören Müslüman mı, Hristiyan mı, Yahudi mi bakmak çok doğru bir şey mi sizce?
Peki ya ten rengini önemsemek ya da kökeniyle ilgilenmek?
Bu durum en basitinden insan olmanın temeli değil midir zaten?
Ancak son yıllarda ülke olarak hemen her konuda olduğumuz gibi bu konuda da ciddi bir biçimde ayrıştığımızı düşünüyorum.
Öyle ki yıllar geçtikçe Türk milliyetçiliğini kenara attık ve daha çok Arap sevici bir millet olduk!
Mesela;
Asya’da kök salmış Türk tarihini unuttuk. Hunlar, Göktürkler ve Oğuzların ismin anmadık ama hepimiz Osmanlı torunu olduk!
Uygur Türkleri milyonların önünde katledilirken önemsemedik ama Ortadoğu’da çıkan her savaşta kahrolduk!
Yanlış anlamayın!
Araplara kızıp İsrail güzellemesi yapacak değilim.
İsrail katil bir devlettir, aksini iddia eden de insan değildir!
Ancak bu Arap seviciliği fazla değil mi artık?
Biz bu ülkede neden fabrikalarımız yabancılara üç kuruşa satılırken milliyetçi olamıyoruz?
Ülkenin her tarafı tarım cenneti olabilecekken neden çiftçilerimiz tarım yapamaz hale geldiğinde milliyetçi olamıyoruz?
Ege’de adalarımız birer birer Yunanistan tarafından işgal edilirken neden sesimizi çıkartmıyoruz? Bir de yetmezmiş gibi onlar ada değil kayalık deyip küçümseyebiliyoruz!
Zamanında tıpkı Filistinlilerin yaptığı gibi, topraklarımızı yabancılara neden satıyoruz? Ya da satanları duyduğumuzda neden sesimizi çıkartmıyoruz? Her yer Arapça tabela dolarken neden sadece izlemekle kalıyoruz?
Yabancılara koskoca Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı para karşılığı satılırken nerede kalıyor bizim milliyetçiliğimiz?
Ormanlar sırayla yakılıp yerlerine oteller dikilirken neden kafamızı kuma gömüyoruz?
Bu ülkede andımız yasaklanırken neden sus pus oluyoruz?
Terör örgütü iki askerimizi canlı canlı yakarken milliyetçilik aklımıza geldi mi mesela hiç?
“Her türlü Türk milliyetçiliğini ayaklar altına aldık” diyenleri neden alkışlıyoruz mesela hala?
Ancak iş diğer tarafa geçince tepkiler farklı oluyor maalesef!
“Din kardeşimiz” adı altında milyonlarca Suriyeli, Afgan vs. ülkemize giriyor. Hem de kaçak yollardan, elini kolunu sallayarak yapıyorlar bunu. Mehmetçik Suriye’de savaşırken bu din kardeşlerimiz (!) sahillerde nargile keyfi yapmıyor mu?
Şehit babasına ahlaksız dendiğinde, şehit ablasına “kardeşin de bu mesleği seçmeseydi” dendiğinde neredeydi bizim milliyetçiliğimiz? Üstelik bunları söyleyen adam utanmadan Suudi Arabistan kralı vefat edince 1 günlük yas ilan etmedi mi bu ülkede?
Resmi olmayanlarla belki de 100 binden fazla insanımızı asrın felaketinde kaybettiğimizde bir tane Arap ülkesi yas ilan etti mi de biz Filistin için 3 günlük yas ilan ediyoruz mesela?
Din kardeşlerimize çok üzülüyoruz ama hala İsrail ile ticarete devam ediyoruz. Filistin’i kuşatıp açlık ve susuzlukla tehdit eden İsrail’e üstelik kuşatma başladıktan sonra hala gemiyle domates, sebze ve meyve gönderiyoruz!
Sormak istiyorum; siz nasıl bir milliyetçisiniz?
Vallahi pes!!!

























