Belediyeler, görev sınırları içerisindeki alanlarda kanunlarla belirlenmiş her türlü görev ve hizmeti yapar ya da yaptırır, bunun için gerekli kararları alır, uygulamasını ve denetlemesini yaparlar.
İnsanlara temiz kullanım suyu, iyi bir ulaşım ağı, çevre temizliği, kentsel dönüşüm, kanalizasyon ve altyapı hizmetleri, park ve bahçe projeleri, sosyal ve kültürel alanlar sağlamakla yükümlüdürler.
Kabul etmek gerekir ki özellikle Zonguldak gibi coğrafi yapının çok da uygun olmadığı yerlerde büyük mega projeler üretemeyebilirler.
Ama her seçim döneminde yapılması mümkün olan veya olmayan birçok proje üretir, insanlara anlatırlar.
Daha doğrusu insanları aldatırlar!
***
Mevcut belediye başkanımız, 2019 yerel seçimlerinde yaklaşık 16.000 kişinin oy kullanmadığı Zonguldak Merkez İlçe seçimlerini sadece 1.973 oy farkla kazanabilmişti.
CHP’li Başkan Muharrem Akdemir döneminde doğalgaz boru hattı çekimi sonrası yolların bir türlü düzeltilmemesine insanlar tepki gösteriyordu. Üstüne üstlük aday seçiminin de doğru olmadığını düşünen CHP seçmeni sandığa gitmemiş ve Selim Bey’e Zonguldak Belediye Başkanlık koltuğunu altın tepside sunmuştu.
Yoksa zaten kazanacağı da yoktu.
Tarih tekerrür etmiş ve bir kez daha CHP, AKP’nin imdadına yetişivermişti.
Doğal olarak Zonguldak halkı da şehri 8 senedir yönetmeyen AKP’nin iktidar gücünü de arkasına alarak Zonguldak’ta büyük işler yapacağını hayal ediyordu.
Hayaller gerçek oldu ve geride kalan 4,5 senede gerçekten güzel icraatlar yapıldı!
***
Mesela 2022 senesi sonunda çok önemli bir temel hizmet olan suya tamı tamına %190 zam yaptı.
Halk otobüslerini bir türlü düzgün çalıştıramadı. Zonguldak halkını aylarca mağdur etti. Defalarca ihaleler yaptı. Geride kalan sürede Zonguldak halkı 2 seneye yakın otobüssüz kaldı. Yetmedi geçen hafta dolmuş ücretlerine tekrar %70 zam yaptı.
Zonguldak’ı şantiyeye çevireceklerdi!!!
Sahil projesi yapıyoruz, Zonguldak’a yakışır bir sahilimiz olacak dedi!
Projeyi TOKİ yaptı. Hiç utanmadan gidip şantiyenin her yerine Zonguldak Belediyesi’nin logolarını yapıştırdı kendi yapıyormuş gibi. Proje hala tamamıyla bitmedi. Akşam gezmeye gitsen zifiri karanlıkta dolaşmaya korkarsın. Dahası yürüyüş yolunda deniz kenarına korkuluklar yapılmadı. O bölgede denize giren 12 yaşında bir çocuk öldü. Korkuluklar varken bugüne kadar kaç kişi orada denize girmişti sormak lazım yetkililere!
Acılık’ta kentsel dönüşüm yapıyoruz dedi, ihalesini TOKİ yaptı.
Dere ıslahı yapıyoruz dedi, o projeyi de halen Devlet Su İşleri yapıyor.
Çok övündükleri Uzun Mehmet Camii inşaatı zaten kendilerinden önceki dönemde başlamış ve firmayla yaşanan sorunlardan ötürü durmuştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan Zonguldak ziyaretinde “haydi artık bitirin” demese bugün hala bitmeyecekti.
Lavuar Projesi anlatıldı seçim zamanı defalarca. İhalesi ha yapıldı ha yapılacak derken ancak geçen temmuz ayında yapılabildi. İhale yapıldı yapılmasına ama 2 aydır hala TOKİ tarafından onaylanmadı. Onaylansa bile projeyi yine TOKİ yapacak, belediye değil!
Orta Kapuz ile Tersane arasında yürüyüş yolu yapacağız ve bu bölgeyi güzelleştirerek düzenleyeceğiz dedi, daha dün bu projeyi 2024 Mart ayındaki seçimden sonra yapacaklarını söyledi!
Tabi kazanırsa!
Kızlar Plajı için güzel çizimler göstermişti sayın başkan ama şimdi projenin adını duyan bile yok.
Kendilerine seçim kazandıran; Zonguldak’ın yol sorunuydu. Bu konuda adımlar atıldı ancak Zonguldak merkez bölgesinin en turistik yeri olan Fener Mahallesi’ne asfalt 4,5 yıl sonunda ulaşabildi.
Türkiye’nin en ücra ilçelerine bile stadyum yaptı iktidardaki güç. Yaptı yapmasına ama Zonguldak için hala bir gelişme yok. Stadyumu bırak idman yapacak saha bile yok şehirde. Zonguldak’ın tek profesyonel takımı gün geçtikçe dibe doğru batıyor. Belediye’den stadyum yapmasını beklemek zor ama en azından bürokratik engelleri aşmaya yardım ederler dedik, yine dediğimizle kaldık!
“Biz yıkmaya değil, yapmaya geliyoruz” dedi, seçime 6 ay kala giderayak Fevkani Köprüsü’nü yıkıp gitme peşinde!
Yılların Merkez Çarşı’sını yıktı, yıkım yerinde bir çalışma olmadığı gibi inşaat alanı âtıl bir şekilde bekliyor. Tam da şehrin merkezinde berbat bir görüntü ortaya çıkıyor.
İmar Planı Revizyonu aldı altında düzenleme yaptı, yaptıkları gibi yapılan haksız çalışma karşısında 2.952 kişi itiraz da bulundu. Dahası çalışmayı yaptırdıkları firmaya arazi kıyağı geçtiler diye iddialar ortaya atıldı.
***
Sonuç olarak;
Geçen hafta Çınartepe Mahallesi’nde çocuk parkı açtı sayın başkan. Yanında milletvekili, il ve ilçe başkanını alarak hem de!
Söylediğin o kadar işi yapamazsan, verdiğin o kadar sözü tutmazsan, başkalarının projelerine çökersen basit bir çocuk parkını açmaya bile tüm parti teşkilatınla gidersin anca!


























Okullar açıldı Fener den çarşıya kaldırım tadilatı başladı, seçim yaklaştı asfalt ama berbat asfalt Allah aşkına Bartın a bir gidin bakın asfalt nasıl dökülür yazıklar olsun Belediye yönetimi hepiniz istifa edin Benim vergimle aldığınız maaşlar haram olsun