2019 belediye seçimlerinin hemen öncesi…
Zonguldak’ta AKP adayı Ömer Selim Alan ve CHP adayı Şenol Şanal çekişiyor.
Zonguldak’ta özellikle çekilen doğalgaz hatları sonrası yapılamayan yollar insanları bezdirmiş durumda!
Şehirde aracınızla bir tur atayım deseniz soluğu sanayide alırsınız öyle bir durum var.
AKP adayı iddialı…
CHP adayına ise parti içinden tepkiler var.
O dönemde AKP adayı Selim Bey’e sosyal medya üzerinden başarılar dilediğimi ve Zonguldak ile ilgili gözlemlediğim bazı sorunlardan bahsettiğimi hatırlıyorum. Kendisi de her mesajıma içtenlikle cevap vermişti ilk başlarda!
Seçimi kazandıktan sonra da kendisine belediyenin toplam borcunun ne olduğunu ve nasıl bir belediye devraldığını insanlara göstermesini rica etmiştim. O zamanlarda da şimdi olduğu gibi belediye borçlarını binaya asarak insanlara duyurma modası vardı.
O ricam bir karşılık görmedi tabi.
Keşke seçimden önce kendisine başarılar dileyen ve seçimi kazandıktan sonra da kendisini tebrik eden beni, kendisini ilk eleştirdiğimde sosyal medyadan engellemek yerine önerimi dinleyip belediyenin o dönemki borçlarını açıklasaydı.
İşin doğrusu her belediye başkanı bunu bildirmeli zaten.
Hatta ve hatta her yıl belli tarihte belediyeler borç bakiyelerini vatandaşlara açıklamalılar diye düşünüyorum.
Bu şekilde en azından kötü niyetli yöneticileri biraz engellemiş olabilir ve vergimizin nerelere gittiğini öğrenebiliriz.
*
06.04.2024 tarihinde belediye başkanımız Tahsin Bey’e de bir mesaj gönderdim. Seçimi kazandığı için tebrik ettikten sonra iki adet talebim olmuştu.
Bir tanesi belediyede bulunmayan T.C. ibaresinin geri getirilmesi, bir diğeri ise belediyenin mevcut borç durumun meydanlara asılmasıydı.
Gece geç saatte yazmış dahi olsam sayın başkan değer verip, okuyup hemen geri döndü ve bu iki konu hakkında çalışmalarının zaten olduğunu ve yakında bu çalışmaları duyuracaklarını söyledi.
Ardından önce T.C. ibaremiz geri getirildi. Sonrasında da belediyemizin toplam borcu belediye binasına asıldı. Bizler de bu sayede belediyemizin 1.153.308.077,91 TL borcu olduğunu öğrenmiş olduk.
Bir milyar yüz elli üç milyon üç yüz sekiz bin yetmiş yedi lira doksan bir kuruş!
Allah bereket versin!
Tabi ki bu borçtan sadece önceki dönemi sorumlu tutmak doğru olmaz.
Ama keşke Selim Bey o gün bizlere bildirseydi belediyenin durumunu da bu borcun 5 sene de nereden nereye geldiğini görseydik.
Neyse,
Borçların belediye binasına asılmasından sonra AKP Zonguldak İl Başkanı Mustafa Çağlayan sosyal medya hesabı üzerinden tepki göstererek CHP’ye geçen belediye yönetiminin enkaz edebiyatı yaptığını ve önümüzdeki dönem ki beceriksizliklerine şimdiden bahane aradıklarını savundu.
Sayın Çağlayan mevcut durumu açıklamanın ve doğruyu anlatmanın bahane üretmek olduğunu düşünüyor sanırım.
E o zaman soruyorum size sayın Çağlayan;
09.04.2024 tarihinde Devrek ilçemizi kazanan AKP’li Özcan Ulupınar beyefendi de benzer şekilde Devrek Belediyesi’nin borçlarını açıklamadı mı?
Aynı şekilde hazırlanmış Devrek Belediyesi’nin borçlarını gösteren pankartı, eski Devrek Belediye binasına asmadı mı?
Sizce Özcan Bey’de mi bahane üretiyor o zaman?
Yoksa sizin il başkanı olarak Devrek’te olanlardan haberiniz mi yok?
Ayrıca eklemek isterim;
Bahane doğru bilgiyi açıklamak değildir!
Bahane; ben yaptım dediğin sahil projesinde, korkuluklar olmadığı için suya giren bir çocuğun ölümü üzerine “ben yapmadım, TOKİ yaptı” demektir…
Bahane; elinizde adam gibi rapor olmadan yıktığınız köprüye tepkiler gelince “ben yıkmadım, bakanlık yıktı” demektir…
Siyaset yapmak için yanlış yönlendirmeler yapmayalım…
Bahanelere sığınmayalım!


























Gayet net bir yazı olmuş.kısacası helediyeninde zo..Gayet net bir yazı olmuş.kısacası belediyeninde zonguldağinda anasini aglatmişlar acık net.