“Bir milletin yaşlı vatandaşlarına ve emeklilerine karşı tutumu, o milletin yaşama kudretinin en önemli kıstasıdır” demişti Mustafa Kemal Atatürk bundan yaklaşık 90 sene evvel!
Yokluk içinde kurulmuş bir devletin daha ilk yıllarında emeklisini de düşünüyordu Ulu Önder, ihtiyar vatandaşını da!
Oysa bugün öyle mi?
Günümüzde siyasiler vatandaşı düşünmekten çok kendi çıkarlarını ve koltuklarını düşündükleri için sadece günü kurtaran siyaset peşinde koşturuyorlar. Aldıkları her kararın vatandaşın hayatına olan etkilerini önemsemiyorlar, düşünmüyorlar. Belki de bulundukları konumun bile farkında değiller.
Basit bir örnekle açıklayayım.
Ülkenin yıllardır kanayan yaralarından biridir EYT! (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) Milyonlarca insanımız emeklilik sürelerinin geldiğini ve mevcut yasanın değişmesi gerektiğini yıllardır dile getirmekte idi. Hükümetimiz de doğal olarak her seçim döneminde bu konuyu gündeme getirmekteydi. Gündeme getiriyordu çünkü umutla emekli olacağını bekleyen milyonların oyunu istiyordu.
Yapardı yapamazdı derken 2023 Mayıs Cumhurbaşkanlığı Seçim’inden hemen önce AKP hükümeti gerekli yasayı meclise getirip çıkarmayı başardı. Böylece yaklaşık 5 milyon vatandaşımız emeklilik hakkına sahip oldu.
Konuyla ilgili geçen hafta AKP Zonguldak Milletvekilimiz Muammer Avcı sosyal medya hesabından bir açıklama yayınladı. Sayın vekilimiz açıklamasında EYT sorunundan kendilerinden önceki hükümetlerin sorumlu olduğunu, muhalefetin sürekli bu konuda gereksiz eleştiri yaptığını ve tabi ki özellikle “Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatı ile” ibaresini de birkaç kez kullanarak bu sorunun AKP iktidarı ile çözüldüğünü anlatıverdi. Aynı zamanda Zonguldak’tan 13.250 vatandaşımızın da bu kanundan yararlandığını belirterek bu sebepten ne kadar mutlu olduğunu vurgulamıştı.
Bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak ülkenin, milletin, vatandaşın yararına ne varsa onu alkışlamaktan çekinen biri hiç olmadım. Bu yasayı meclise getirene de kabul edene de çok teşekkür ederim.
Ancak!
Ortada çok büyük bir haksızlık yok mu?
Evet milyonlarca insan bu yasa sayesinde emekli oldu oldu ancak bu yasa gerçekten insanların sorununu çözmek için mi yapıldı yoksa yine günü ya da seçimi kurtarmak için mi?
Gerçekten vatandaş düşünüldü ise bu kapsamda bu yasanın herkes için olması gerekmez mi? Ancak ne diyor yasa?
08/09/1999 öncesinde sigorta girişin varsa bu yasadan faydalanabilirsin! Ancak 8 Eylül değil de 1 gün sonra 9 Eylül’de sigortalı olduysan bu yasadan faydalanamazsın!
Yani 1 günlük gecikmenin cezası 17 yıl!
Düşünün akranlarınızla aynı iş yerindesiniz, aynı işi yapıyor aynı ücreti alıyorsunuz. Sizin sigorta girişiniz 1-2 gün geç girildi diye arkadaşınız 43 siz ise 60 yaşında emekli oluyorsunuz? Sizce bu hak mıdır sayın vekil?
Yüz binlerce kişi stajyer ve çıraklık okullarında okudular. Bu iş yerlerinde kendilerine sigorta yapıldı. Ellerine sigorta kartı tutuşturuldu. Onlara bugün bile sigorta işlerinde kullandıkları sigorta numaraları verildi. Ama ne diyor yasa? Senin stajyer veya çırak olarak çalıştığın günleri saymam diyor.
Sen o senelerde o işyerindeki herkes gibi işe gittin, çalıştın, hatta ve hatta düşük ücretle çalıştırıldın ama bugün senin hakkın yok deniyor! Bu hak mıdır sizce sayın vekil?
Somali’ye cami yapmaya para buluyoruz, Cumhurbaşkanlığına 10’dan fazla uçak almaya para buluyoruz, müteahhit firmaların milyonlarca dolar vergi borçlarını silebiliyoruz ama sıra kendi vatandaşımıza gelince bahaneler üretiyoruz…
Siz buna mı seviniyorsunuz gerçekten sayın vekil?

























