2019 yerel seçimleri öncesi…
Ülkenin her yerinde yine tatlı bir seçim heyecanı var.
Her parti belediye başkan adayını açıklamış, adaylarını çocuk gezdirir gibi gezdiriyorlar. Adayların hepsi konu mankeni gibi bir gün bir dernek başkanının yanında, ertesi gün bir başka kurum müdürünün yanında, arada sırada da çarşı da, pazar da…
Halkla çekilen sahte pozlar ise derhal haber sitelerinde, yerel gazetelerde ve sosyal medya hesaplarında yerini almakta. Ve tabi ki partisi, görüşü, felsefesi ne olursa olsun o klişe cümle mutlaka süslemekte satırları; “Girmedik sokak, tokalaşmadık el bırakmayacağız!”
***
Seçime kısa bir süre kala mitingler de artmış. Zonguldak Gazipaşa Caddesi trafiğe kapatılmış. Güzel, ılık bir Mart günü.
İnsanların aslında çok şey beklemedikleri ama neredeyse her gün isyan etikleri bir konu var sadece o tarihlerde; yollar!
Sanırım Acılık Sanayi Sitesi esnafı hariç herkes muzdarip bu sorundan. Hemen her gün insanlar sosyal medya hesaplarından isyan ediyorlar. İş öyle bir noktaya gelmiş ki artık yorumlarda hakaretler, küfürler gırla gidiyor.
Yani ortam öyle güzel oluşmuş ki, şehri yöneten parti CHP’nin seçimi kazanma şansı sıfırın bile altında.
İşte o ılık Mart günü tam da bunun rahatlığı ile miting meydanında eline mikrofonu alıyor diğer partinin adayı ve vaatlerini bir bir sıralıyor…
***
Şansına başkan olmuş Muharrem Bey hiçbir şey değil de sadece doğalgaz hattı çekiminden sonra yolları da derhal düzeltseydi Zonguldak siyaseti Ömer Selim Alan diye birini tanımayacaktı.
Eğer o seçimde AKP, hiçbir seçim kazanamayan Kemal Kılıçdaroğlu’nu bile Zonguldak Belediye Başkan adayı gösterseydi, yine kazanırdı yani seçimi öyle düşünün!
İşte o Mart günü taze başkan adayı elinde mikrofon şunları söylüyordu Zonguldak halkına; “size gökteki yıldızları vaat etmiyorum”
Peki ne vaat ediyordu başkan adayı?
Şöyle diyordu; “Deniz kenarındayız, ancak denizin tadını çıkaramıyoruz. Çay içeceğimiz, şehir dışından gelen misafirlerimizi ağırlayacağımız bir çay bahçemiz yok”
Külliyen yalan!
Mis gibi sahilimiz vardı bizim çok değil 3-4 sene önce! İşçi Müdürlüğü’nün rampasından indikten sonra yoldan atardık kendimizi deniz kenarına başlardık yürümeye… İsteyenler banklarda otururdu, isteyen kafelerde çay içer oyun oynardı, isteyen balığını yerdi. Zonguldak’ın birçok eksiği olmasına rağmen güzelim sahili yıkıp şantiyeye çevirdiler. Üstelik TOKİ’nin yapmış olduğu projeyi sahiplenip “biz yapıyoruz” dediler.
Proje eksiklerine rağmen geçte olsa bitti.
Sonuç?
İlk büyük fırtına da yerle bir oldu koca yürüyüş yerleri, milyonlarca lira zarara uğradı devlet. Ne dedi o zaman sayın başkan? “Projeyi biz yapmadık, TOKİ yaptı”
1’de 0!
“Lavuar alanına millet bahçesi yapacağız” dedi. İnsanlar gidip yeşillikler içinde yürüyecek, dinlenecek, çayını içecek, çocuklar parklarda oynayacak!
Sonuç?
1-1,5 ay kadar önce açıkladı sayın başkan ve dedi ki “Mart 2024’de bizi seçin, yapalım”
Şaka gibi değil mi!
Etti 2’de 0!
Kızlar Plajı tesisinde oturma alanları yapılacaktı, YAPILMADI!
Kendisinin de küçükken yüzmeyi öğrendiği Orta Kapuz ve tersane sahillerinde yine oturma alanları yapılacaktı. 4 sene içinde bunların hiçbiri yapılmadığı gibi daha 1 ay önce tersane sahilini hafriyat atığı doldurdular.
Etti mi sana 3’de 0!
Nergis Park projesinin kendisi için çok önemli olduğunu söyledi sayın başkan. Eski Kızılay Kan Merkezi’nin orada yapılacağı için kendisinin orada birçok anısının olduğunu da ekledi sözlerine.
Nergis Park projesi yapıldı, tamamlandı, açıldı.
Ama bizlere sunulan projeyle alakası olmayacak bir şekilde açıldı. Ne bahsedildiği gibi altında 120 araçlık otopark vardı ne içinde Engelsiz Yaşam Merkezi, ne parklar ne fıskiyeler… Hemen şehir girişinde ufak bir yeşilliğimiz oldu işte.
Yani etti 4’de 0!
Burada bir parantez açıyorum. Nergis Park projesi 2017’de şehirden ayrılan vali Ali Kaban zamanında tasarlanmış bir projeydi, kimse gidip projeyi ben yaptım demesin!
Kapadım parantezi!
***
Vaatlerini yerine getiremeyen sayın başkanımız seçim zamanındaki o kucaklayıcı tavrı bıraktı ve aslına döndü. Dediğim dedik çaldığım düdük hesabı yönetti şehri.
Basınla ters düştü, gazetecilere hakaret etti…
Koruması kavga olaylarına karıştı, üstü örtüldü…
Zonguldak’a uğramayan danışmana maaş ödedi….
Kültür ve sanat festivalini iptal eti…
Şehrin en önemli kültür mirasını giderayak yıktı!
Yıkılan köprünün hurdası ne oldu belli değil!
Köprünün hurda parasına gitti saat heykeli dikti.
Saat heykeli güzel oldu bence ama koca köprünün hurda parasıyla aynı ücrette olması gerçekten araştırılması gereken bir konu!!!
Tabi araştırabilecek bir babayiğit varsa!!!
***
Geçen koca 4 senenin ardından ortada somut tam anlamıyla tamamlanmış bir proje göremiyoruz. Keşke sayın başkan 2019 Mart ayındaki o mitingde “sizlere gökteki yıldızları vaat ediyorum” deseydi… Projeleri göremiyoruz ama en azından kafamızı kaldırdığımızda o yıldızları görebilirdik…

























