90’lı yılların sonu, 2000’lerin hemen başıydı!
O zamanlar genç takım maçları sabah saat 9-10 sularında oynanırdı. Şimdiki gibi sentetik çim de değildi Fener Sahası’nın zemini. Beton gibi sertti, zemin sanki çakıl dökülmüş gibi keskindi. Allah muhafaza topa kayarak müdahale ettin mi sanki bacağı bırakıverirdin oracıkta…
Maçın sonlarına doğru izleyici sayısı artardı. Öğlen saatlerinde başlayacak olan Zonguldakspor maçı için gelen taraftarlar Fener Sahası’na uğrar, biraz genç takım maçına bakınır, biraz dost sohbetini yapar stadın yolunu tutardı. Sahadaki genç takım oyuncuları da maçın son düdüğüyle stadyum tarafındaki eski merdivenden, yolu kapatmaya yüz tutmuş otlara sürüne sürüne yukarı çıkar, soyunma odasının yolunu tutarlardı.
Ve hep beraber heyecanla iki haftalık aradan sonra sahaya çıkacak olan Zonguldakspor’u beklerlerdi!
Şimdiki gibi farklı isim ve farklı kuruluş yılı logolu olan değil, halis muhlis orijinal Zonguldakspor!
Rakiplerin gelmeye çekindiği, rakip teknik direktörlerin yedek kulübesinden çıkamadığı, korkudan deplasman taraftarının gelemediği İşçi Milli Takımı Zonguldakspor!
Şimdi o takımdan eser kaldı mı?
Peki ya büyüleyici ambiyansı olan stattan?
*
Zonguldak Şehir Stadyumu..
2004 senesinden sonraki adıyla Zonguldak Kemal Köksal Stadyumu..
1940 senesinde yapılmış, yıllarca Karaelmas’a ev sahipliği yapmış ve bugün 83 yaşında olan ihtiyar stat! Doğru dürüst bakımları yapılmamış, boyaları çatlamış, betonları dökülmüş, çelik aksamları pas tutmuş, defalarca çimleri tadilat görmüş ama belki bir kere bile çok güzel bir zemini olamamış, doğru dürüst bir tuvaleti veya büfesi bile olmayan yılların emektarı!
Özellikle 2012 senesinden itibaren ülkenin dört bir yanına stadyum inşa eden devletimiz, hemen her konuda olduğu gibi yine Zonguldak’a sırtını dönüyordu. Ülkenin birçok il ve ilçesine yeni stadyumlar yapma kararı alan idarecilerimiz, Zonguldak şehrini en üst profesyonel ligde temsil eden Zonguldak Kömürspor’un stadyum çağrılarına kulak tıkıyor ve şehri bir kez daha yalnızlığa sürüklüyordu.
Stadı yapıldığı yıllarda Zonguldak Kömürspor’dan daha alt liglerde yer alan Erzincan, Afyon, Niğde, Karaman, Çorum ve Elazığ gibi şehirlere ilave olarak Turgutlu, Erbaa, Aliağa, İskenderun gibi ilçelere bile yeni stadyumlar yapılıyor, canımız Zonguldak yine havasını alıyordu.
*
Bakın konu sadece futbol değil.
Konu sadece spor da değil.
Profesyonel ligdeki bir futbol takımı o şehrin değeridir, markasıdır!
Şehrinizin reklamıdır.
Özellikle iç sahada oynayacağınız karşılaşmalarda şehrinize konuk takım taraftarları gelir.
Taraftar otobüsle gelir, otobüs firman kazanır.
Taraftar kendi aracıyla gelir, benzin istasyonun kazanır.
Onca insan yemek yer, lokantan kazanır.
Erken gelip şehri gezen olur, esnafın kazanır.
Konuk takım otelde kalır, otel sahibi kazanır.
Stat önünde simit satan da kazanır, su satan da, atkı satan da..
Yeni stadın güzel tribünlerine daha fazla seyirci gelir, takımın da kazanır.
Kısaca tüm şehir kazanır!
Peki devlet bu kadar stadyumları yaparken Zonguldak’a neden sırtını dönmüş olabilir?
Bu şehir kömürüyle yıllarca koca ülkeye bakmadı mı? Kalkındırmadı mı?
Peki neden hala bu kadar dışlanır?
Neden önemsenmez?
*
Bakın belki 20 yıldır her seçim döneminde aynı başlığı okuyoruz, duyuyoruz;
“Zonguldak’a stat müjdesi!”
Yıllar geçti, demeçler demeçleri, sözler sözleri, vaatler vaatleri kovaladı.
Ama Zonguldak’ın kaderi yine değişmedi.
Sene 2012..
AKP Zonguldak Merkez İlçe Başkanı, TOKİ ile anlaşılarak Zonguldak'a yeni stat yapılacağını, yeni yapılacak stadın mevcut yere uygun olmaması durumunda Elvanpazarcık bölgesine yapılacağını dile getirdi.
Sonuç; YAPILMADI!
Sene 2014..
Zonguldak Kömürspor Başkanı Süleyman Caner “Bakanımızın talimatıyla TOKİ harekete geçti. Butik stat yapılması konusunda projelendirme işleri gerçekleşmekte.15-20 bin arasında seyirci kapasitesi olacak. Yeni sezon öncesi yeni stadın yapılmasına başlanacak” dedi.
Başkan ne yapsın, kendisine böyle söylenmiş, o da umutlanmış.
Sonuç; BAŞLANMADI!
Stadı yapamayan devlet baba, bari yenileme çalışması yapayım dedi.
Sene 2015..
Zamanın vekili Özcan Ulupınar stadyum gezisinde “Burası Zonguldak Şehir stadyumu. Vatandaşlarımızın buradan beklentisi var. İlk etapta mevcut kapalı olan 3 bin kişilik tribün yapılacak daha sonra kademe kademe diğer kısımlar kapatılacak. Geçen hafta gençlik ve spor bakanımızla görüştük kendisine burayla ilgili sıkıntılarımızı anlattık. Kendisi burayla ilgili hizmetleri en kısa zamanda Zonguldak halkına kazandıracaklarını söyledi. İnşallah yeni stat da maçlarımızı izleyeceğiz ve kısa sürede bitirilecek“ diye konuştu.
Sonuç; BİTİRİLEMEDİ!
Yıllarca omuz omuza bağırdığımız kapalı tribünleri yıktılar, yerine tribünden ziyade lego oyuncaklarına benzeyen saçma bir yapı diktiler. Biz, sonraki tribünlerin de yenilenmesini beklerken konu kapandı, stat o haliyle kaldı.
Sene 2016..
Bakan Aşkın Bak Zonguldak ziyaretinde; “Kısa sürede Zonguldak’ın muhteşem taraftarına bir stadyum kazandıracağız” dedi.
Sonuç; KAZANDIRAMADI!
Yıllar geçti, idareciler halkla ve taraftarla dalga geçmekten vazgeçmedi. Nefes alıp vermek kadar kolay bir şekilde yalanlar atmaya devam ettiler.
Sene 2018..
Yine bir bakan gezisi. Gelenler, gidenler, bakanlar, bakmayanlar değişti ama yalanlar değişmedi.
O zamanki bakan Muharrem Kasapoğlu’nun şehre gelip yapılacak butik stadın yerini açıklaması bekleniyordu. Bakanımız şehre geldi, gezdi, iki fotoğraf çektirdi, şu projeleri yaptık, bunları da yapacağız dedi ve hadi bana eyvallah deyip gitti. Stadın adını ağzına bile almadı.
Yıllar geçtikçe saçmalığın da dozu iyice arttı.
Sene 2021..
Bu sefer ortaya şöyle bir düşünce sunuldu. Ortak bir noktaya Bartın, Karabük ve Zonguldak’ın beraber kullanacağı bir stadyum yapmak! Böylece bir taşla bir değil, iki değil tam üç kuş vurulacaktı! Her üç şehirde miting yaptıkça size stat yaptık denilecekti. Ama ortada bir tane stat olacaktı.
Nasıl? Dahiyane bir fikir değil mi?
Bu da kamuoyunda tepki görünce yine ağız değişti. 8 yıl önceye dönüp yine Bakacakkadı’ya stat yapacağız, hem de işi hızlandırıyoruz denilmeye başlandı.
*
Daha fazla uzatmayayım.
Bu hafta Zonguldak Kömürspor’un yer aldığı 2.Lig’de mücadele başlıyor. Rakiplerin çoğu gıcır gıcır statlarda, güzel zeminlerde top oynarken Kömürspor yine inşaat halindeki tribünler önünde mücadele edecek. Allah bu takımın da bu taraftarın da yardımcısı olsun.
Biz de bu siyasiler ve bunlara inanan bu güzelim halk olduktan sonra, bize de daha çok stat yaparlar!

























